# closing in

Hej hej hallåå!

I dag spilte vi mot Trinity Christian (kristen privatskole), og vi tapte..MEN: vi spilte helt til 5 games/set! De andre kampene har vi tapt i tre games, så vi spilte definitivt bedre i dag enn tidligere. For de av dere som ikke kan volleyball og ikke skjønner bæret, her er en kort forklaring: i volleyball går hvert game/omgang til 25 poeng - første laget til 25 poeng vinner gamet (man må vinne med 2 poeng, så f.eks. 25-23 eller 29-27). For å vinne matchen/kampen på Varsity-nivå er det førstemann til å vinne tre games/omganger. Dette fører til at hver kamp har maks fem omganger! Så dagens kamp gikk slik:
1. game: TCHS (Trinity Christian)
2. game: TCHS
3. game: NC (North County, aka min skole, GO CONDORS!)
4. game: NC
så som dere ser blir det femte gamet en slags "finale", om du vil. Det femte gamet går bare til 15 poeng, så det er ganske intenst! Stillingen ble 13-15, så vi tapte med minst mulig margin, på en dommeravgjørelse. Begge linjedommerne dømte ballen ut, i vår favør, men den ene hoveddommeren bestemte seg for at ballen var inne..sykt kjipt å tape, spesielt på en tvilsom avgjørelse, men vi spilte bra og det er mye bra vi kan ta med oss fra denne kampen til resten av league-kampene våre!

Åh, jeg glemte helt å fortelle at jeg faktisk fikk spille i dag!! Jada, jeg startet til og med! Jeg spilte hvert game og greier, rimelig vilt! Jeg må innrømme at jeg synes det gikk greit (: hadde vel et par gode blokker og litt sånt, så kan ikke klage! Det jeg derimot kan klage over er min helsikkes dumme piercing som nekter å komme ut!!! I volleyball er det ikke lov med noen smykker/piercinger. De må taes ut, man kan ikke teipe de engang..dommeren la ikke merke til det før det femte gamet (jeg tenkte ikke over det engang), så da han ble oppmerksom på det sa han at jeg måtte ta den ut eller la være å spille. Så ettersom det ikke går å ta den ut ble jeg satt på benken. Dette gjorde coach rimelig stressa, ettersom det var femte gamet, roteringen vår hadde blitt ført opp feil, og det var "finalen" i kampen. Så ja, ikke den beste dagen å ha en piercing stuck i øret på...men men, nothing i can do about that now.. har sendt mail til studioet jeg tok den i og spurt hva i alle dager som er galt, forhåpentligvis får jeg svar før tirsdag (neste kamp).

Nå skal jeg legge meg og sove litt før jeg står opp i morgen tidlig og gjør et forsøk på å overleve enda en dag ;) vi har ikke trening i morgen (that's a first), så jeg stikker på bonfire før jeg pakker en liten bag og drar på AFS post-arrival orientation, woop woop :D

fred ut
#

No comments:

Post a Comment