# Monterey Bay og Cannery Row

Noen av dere som har lest boka Alle tiders torsdag av John Steinbeck? Les den, den er artig! Originalnavnet på boka er Cannery Row, og det er derfor dette er relevant:
i går tok vmor og vfar meg med til Monterey Aquarium, og det var helt fantastisk! I mangel på tro på at jeg klarer å beskrive det med ord skal jeg bare pøse på med masse bilder:












som dere skjønner var det mange maneter der! og de er superkule!! De tre nederste bildene er samme maneten, men den skrur av og på lyset sitt! Det er DØDSkult!! Har film av det også, vet ikke hvor bra den ble, for en eller annen asia-turist-kid (no offence) skumpet borti meg hele tiden mens jeg filmet! Speakin of wich: skal prøve å sette sammen filmene jeg tok og lage noe fancy av det, ikke forvent Oscar-materiale, har aldri gjort det før!



Dere skulle sett babysjøhestene! Min respons var:  I don't understand how they can exist in such tiny-ness!
Vmor og vfar synes tydeligvis det var veldig søtt og morsomt sagt :)

denne er også DØDSkul, den ser ut som sjøgress og tang, men så er det inte det :ppPppPP



elsket denne, smart kar han der Jimi Hendrix!


BUBBA GUMP♥♥
jeg var litt sulten, og vfar var keen på dessert-mat, så jeg skulle liksom spise hele denne...
kom kanskje halvveis, men jeg ble mett da, needless to say!






les boka, Steinbeck er flink!
Ellers har jeg fått amerikansk simkort til mobilen min, kjøpt brevpapir så jeg kan skrive brev til mine kjære (fan av nostalgi), og vært og sett på ny bil, ettersom Jason (vbror) vraket vmor sin...han får høre det, daglig! Stakar, gjorde det nok ike bedre da jeg klemte tommelen hans i bildøra på leiebilen!

Vi har også vært på matbutikken, og ettersom området her kalles America's saladbowl er det nok av salater å velge mellom, og masse frukt! Kanskje jeg ikke blir feit likevel! Okei, nå jinxet jeg sikkert meg selv, dessuten har vfar tatt meg med på Starbucks HVER dag sålangt..men vmor trener annenhver morgen, og jeg kan være med hvis jeg vil. Det eneste er at vi drar hjemmefra 5.30. PÅ MORNINGEN!! Hallo, det er supertidlig! Skolen begynner 8.10, men skolebussen går 6.34! HALLO liksom! Så ja, jeg kommer til å bli superfit morgenfugl før jeg kommer hjem. (or not, men man kan alltids håpe). 

Første skoledag er i morgen, gleder meg faktisk! Føler at når jeg kommer meg på skolen så starter året på årntlig liksom. Dette er jo et skoleår, så foreløpig føles det mest som en ferie. Må nok skuffe dere og si at jeg ikke har grått ennå, og har heller ikke merket hjemlengselen, men det skjer ting hele tiden de første ukene, fordi alt er nytt og masse ting som må ordnes etc, men det kommer sikkert! Og det betyr ikke at jeg ikke er glad i deg, mamma!

Ellers håper jeg dere nyter den siste uken av ferien! Det gjør meg ikke så mye å starte en uke før dere når skolen er ferdig første uken i juni 2013!

woop woop
#

3 comments:

  1. Hei! Jeg synes det var kjempe artig å lese bloggen din siden for et år siden så var jeg hos familien Collins i to dager før jeg traff verts familien min! De tokk meg også til akvariet første dagen jeg var der, og jeg må si jeg ble også imponert :) Du er veldig heldig som kom til denne familien, jeg hadde de som kontakt personer gjennom mitt år. Lykke til videre! :)

    ReplyDelete
  2. Tusen takk Kristin :)
    Jeg er veldig fornøyd med at familien Collins er vertsfamilien min, som du sier har jeg vært heldig sålangt!
    Hvilken skole gikk du på?

    ReplyDelete
  3. Bra du er fornøyd :) jeg gikk på Christopher High School i Gilroy som er ca 20 min lengre nord fra Prunedale. jeg var veldig fornøyd med den skolen siden jeg fikk være med på den første graduation seremonien de hadde siden skolen var så ny! Får du være senior på skolen din? :)

    ReplyDelete