# safe and sound

fineste sangen♥

Hei hei! Atm sitter jeg i stua og prøver å skrive skademelding på kofferten min. Den ble litt ødelagt på vei fra NY til LA. Også driver jeg å oppdaterer noen spillelister, just for fun liksom. Tenker å legge til litt Bieber, DON'T HATE!

Ellers har jeg vært en tur innom skolen i dag, NMCHS og fått en blekke som skal fylles ut innen skolen starter på mandag. Der ble jeg informert om at jeg ikke kan registrere meg før jeg har tatt en "booster", altså en vaksine, på kikhoste. siden siste dosen min var i 1996 må jeg ta en ny, pga. en eller annen ny lov i Cali (den kom i fjor eller noe...) så det førte til at vi brukte 3-4 timer på å få tak i denne vaksinen! Først dro vi til Doctors on Duty, og fikk vite at siden jeg ikke har forsikring som dekker dette ville det koste over 200 dollar, herlig! Der informerte sykepleieren oss om at hvis vi dro et annet sted ville det koste 18 eller 63 dollar, noe som er en god del billigere! Så da dro vi til helsestasjonen og stelte oss i kø. Da vi kom frem til skranken fikk vi beskjed om at vi var på feil kontor og at vi måtte stelle oss i kø i kontoret på andre siden av gangen... så da gjorde vi det! Det var bare én foran oss i køen, men det tok likevel en stund. Damen bak skranken var veldig søt, ga oss litt papirarbeid og ba oss vente til hun ropte på oss igjen. Alt gikk according to plan, helt til vi skulle bevise at Jim (vertspappa) er min legal guardian! Papirene vi hadde med holdt visst ikke for hennes overordnede, så da måtte vi dra hjem, hente papirene, kjøre tilbake og stelle oss i kø igjen.
Vi var på kontoret første gangen i ett-tiden og var hjemme igjen i fem-tiden. Det tok 30 sekunder å sette vaksinen..herlig! Jaja, som vertsfar sier: at least I got a tour of the town!

"The town" er btw Salinas! Ser ut som et koselig sted, to kinoer, mye skobutikker ifølge vertsfar (YAY!!), Starbucks, restauranter, ja litt forskjellig egentlig! Det er jo ikke Oslo akkurat, men det gjør meg egentlig ingen ting, jeg tror jeg kommer til å trives her! Familien er utrolig koselig, skal skrive om dem i løpet av de første dagene! Det jeg kan fortelle dere er at i dag, da vi var på skolen, klemte jeg tommelen til Jason (vertsbror) i bildøra....herlig! det er så syyyykt typisk at jeg gjør noe sånt andre dagen!! Herlighet, fikk skikkelig dårlig samvittighet, det er jo ikke akkurat det lureste man kan gjøre når man skal bo med en person i et år liksom..jaja sånn kan det gå!

Nå er det på tide å gjøre ferdig forsikringsgreiene, og så kommer vel vertsmor hjem snart, så blir det vel middag og litt sånt. Tror vi skal snakke om litt husregler og chores og litt sånt. Har allerede fått vite av vertsfar at jeg får lov til å date (come at me boys! - det var tull btw!) og være "sexually active" sålenge jeg er forsiktig. Vertsfar er utrolig lett å snakke med, skikkelig koselig! En av damene på orienteringen i går kalte han en teddybear, og jeg må nok si meg enig! Han er tidligere militærmann, men han er ikke nazi av den grunn. Jeg vil vel si at han kjører en fin balanse mellom disiplin og teddybjørn :P

forsikringsbrev, here i come♥

woop woop
#

No comments:

Post a Comment